Novi rok za završetak leve trake autoputa Novi Sad – Horgoš biće 20. jul, a za takozvani ipsilon krak Subotica – Kelebija je 10. oktobar. Preduzeće Koridori "Srbija" sa ovom procenom nedavno je izašlo pred Nacionalni savet za infrastrukturu.Nove vremenske odrednice ocenjene su kao realne, budući da je, zbog niza problema, prekoračeno obećanje o završetku 110 kilometara autoputa do Nove 2011. godine...
Novi rok za završetak leve trake autoputa Novi Sad – Horgoš biće 20. jul, a za takozvani ipsilon krak Subotica – Kelebija je 10. oktobar.
Preduzeće Koridori "Srbija" sa ovom procenom nedavno je izašlo pred Nacionalni savet za infrastrukturu. Nove vremenske odrednice ocenjene su kao realne, budući da je, zbog niza problema, prekoračeno obećanje o završetku 110 kilometara autoputa do Nove 2011. godine.
Prema obrazloženju preduzeća Koridori "Srbije", koje koordinira izgradnju, radovi su usporeni prvenstveno iz tehničkih razloga. Vreme je izgubljeno, kako navode, zbog izmeštanja međunarodnog dalekovoda, dugog perioda kišnih dana u vreme izvođenja zemljanih radova, specifičnog geološkog sastava tla i visokog nivoa podzemnih voda, prilagođavanja glavnog projekta faznoj izgradnji, usaglašavanja projekata mostova glavnog sa idejnim projektom...
Pravi razlog, kako se nezvanično može čuti, bila je zapravo nelikvidnost izvođača radova. Zbog toga je došlo i do promena u rukovođenju konzorcijumom. Putevi "Užice" su nedavno preuzeli vodeću ulogu od PZP "Beograd", koje je već duže vreme u blokadi. U grupaciji su ostali i dosadašnji članovi "Planum" i "Borovica transport", koji su takođe u manjoj ili većoj meri opterećeni dugovima.
Milan Bojović, direktor Puteva "Užice", kaže da je ovo preduzeće potpisalo aneks ugovora sa Koridorima "Srbije" i preuzelo na sebe odgovornost i obaveze za sve članove konzorcijuma.
– Korektno smo se dogovorili sa ostalim firmama. Oni će raditi za nas. Položili smo bankarske garancije i obećali da ćemo autoput izgraditi u dogovorenom roku, kaže Bojović i dodaje da su gradilišta u Vojvodini oživela i da se radi punim intenzitetom.
Domaće firme su se prošle godine u ovo vreme obavezale da za 9,7 milijardi dinara izgrade autoput i to do 1. januara. Od samog početka radovi su tekli sporo. Kao ključni problem uglavnom je spominjana nelikvidnost domaćih firmi, odnosno uslovi pod kojima su pristali da grade. Dinamika isplate im nije išla naruku. Sa državom su se dogovorili da iz budžeta sa 35 odsto finansira izgradnju, a ostatak izvođači zaduživanjem kod banaka. Iz republičke kase dobili su samo pet odsto avansa, a ostatak im je isplaćivan na osnovu izvedenih radova s počekom na 60 dana.